DORUČAK PRE SVEGA: Najzdraviji obroci za dobro jutro

Najvažnije je dan započeti zdravim doručkom i to u prvih sat vremena nakon buđenja. Svi se budimo sa niskim nivom šećera u krvi i doručak treba da nam pomogne da napravimo odličan balans, birajući namirnice bogate dijetalnim vlaknima.

Tempo života je toliko ubrzan da većina ljudi ujutru ima svega par minuta za pripremu doručka i uvek su u potrazi za zdravim i brzim rešenjem. Broj 1 na mojoj listi omiljenih namirnica za početak dana su pahuljice. Možete pripremiti slan ili sladak doručak od ove sjajne namirnice.

Izvor: Štikla & Patika, piše Jovana Srejić Ferluga; Specijalista strukovni nutricionista dijetetičar

Slana ovsena kaša

Sastojci:

– 1/3-1/2 šolje ovsenih pahuljica
– 1/4 šolje rendanog čedar sira
– 1/4 kašičice aleve paprike
– so i crni biber
– 1 mladi luk

Priprema:

Skuvajte ovsene/ražane/ječmene pahuljice (stavite pahuljice u cediljku, isperite ih vodom. Ubacite pahuljice u šerpu i dodajte tek toliko vode da pahuljice budu potopljene, kuvajte 5-6 min. Ako voda ispari dodajte još malo vrele vode).
Dodajte čedar sir i alevu papriku; začinite sa ⅛ kašičice soli i biberom.
Na vrh dodajte iseckan mladi luk.

Photo: Pexels

Desert koji obara sa nogu

Sastojci za 2 porcije:

– 1 šolja bademovog mleka
– 1/2 šolje pasirane banane ili pirea bundeve
– 2 kašike kakao praha
– 1/8 kašičice soli
– 2 kašike stevie
– 1+1/4 šolje ovsenih pahuljica

Priprema:

Pomešati sve sastojke i ostaviti krem da odstoji najmanje jedan sat u frižideru.

Photo: Pexels

Čia puding

Svakako da su na drugom mestu čia semenke i čia puding. Ovaj ukusni doručak se priprema uveče, tako da ga ujutru samo ponesete.

Za čia puding pomešajte 1/3 šolje chia semenki, 1 šolju mleka po izboru kravljeg, bademovog, 2 kašike meda, stevije, kokosovog šećera i začine – vanillu, cimet, muskatni orah. Dobro izmešajte i ostavite da odstoji preko noći. Ujutru dodajte kockice svežeg voća po izboru.

Na mojoj listi je i beskvasni hleb od celog zrna žitarica iskombinovan sa puterom od badema, humusom ili namazom od brokolija, svežim povrćem i čašom jogurta.

Good morning friends!! 🙋🏼 How about this quick marinated #strawberries with elderflower-vinegar, ground ivy and a special kind of mint, who settled in my garden some years ago. Served on a creamy #greentea oat #chia #porridge , rounded up with vanilla and #coconutyoghurt and homemade #granola. #goodstarttotheday Wish you a successful day embracing the beauty of life!! ✨ ___________________________________________ #breakfastideas #healthyfoodporn #porridgelover #porridgeporn #veganfoodideas #veganfoodlover #healthychoices #cleaneatz #lightmeal #nourishingfood #loveisthemovement #vegancooking #easycooking #plantbasedliving #simpleandclean #foodstylist #foodstyle #foodphotography #soulfood #quickandeasy #comfortfood #homemadeisbest

A post shared by Gudrun Gerzabek (@foodiegudi) on

Namaz od brokolija

Sastojci:

– 250 gr brokolija
– 50 g kravljeg sira
– 20 g crnog luka
– 1 kašičica senfa
– 1 čen belog luka
– 1 kašika maslinovog ulja
– 1 muskatni oraščić
– Himalajska so, biber, suve začinske biljke po želji

Priprema:

Namaz se priprema u blenderu.

Photo: Pexels

Svakako da su i razne voćne smuti kombinacije pun pogodak. Samo voće sadrži šećere pa ga iskombinujte sa šakom jezgrastog voća –preporuka sa indijskim orahom za koga se smatra da ima uticaj na sniženje nivoa stresa.

Još tekstova pročitajte na Štikla & Patika

Photo credit: Pexels

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s