TRIKOVI FRANCUSKINJA: Zbog ovih parfema su tako neodoljive

Još su Stari Grci i Rimljani poznavali tajnu pravljena parfema koje su koristili za svoje religijske ceremonije. Prema njihovom mišljenju lep miris je poticao od boga, bio je magičan, mističan, a takođe i erotični atribut. U savremenom obliku, kakav ga danas poznajemo, nastao je krajem XVI veka. Bila je to slavna ugarska voda kraljice Mađarske, Elizabete. Zahvaljujući Catherine de’ Medici vrlo brzo prestonica mirisa iz Italije seli se u Francusku koja i danas važi za zemlju ovog čarobnog napitka, a Francuskinje za žene sa najviše stila.

Zato, sledite njihov primer i kreirajte lični potpis u vidu parfema koji su preživeli test vremena i stekli epitet klasika. A o kojim je reč otkrijte u nastavku.

Izvor: Štikla & Patika

Chanel N°5

Želja svakog kreatora je da stvori komad kojim će ući u istoriju. Helmut Lang je zaslužan za teksas, André Courrèges za go-go čizme, dok je Christian Dior tvorac tzv. “New Look” siluete. Međutim, postoji dizajner čije je nasleđe toliko veliko, toliko impresivno da mogu slobodno da kažem da moda danas ne bi bila ovo što jeste bez nje – Koko Šanel! Pored male crne haljine i ženskog odela ostaće upamćena i po svom prvom parfemu. Naravno, reč je o čuvenom “Chanel N°5” koji se pojavio 1921. godine a i danas predstavlja simbol luksuza i ženstvenosti koji se prenosi s generacije na generaciju pa ne čudi da važi za jedan od najprodavanijh parfema na svetu.

Sama Coco je zamolila dizajnera parfema Ernesta Beauxa da napravi “parfem koji miriše kao žena” sa uslovom da se ni jedna sastojak ne izdvaja već da čine složenu kompoziciju. Sledeći ova uputstva Ernest je kreatorki predstavio dve serije – prva je imala brojeve od 1 do 5, druga od 20 do 24. Kako je u detinjstvu broj pet imao veliko značenje za Chanel, ona je izabrala upravo kompoziciju pod ovim brojem i tako je poznati parfem dobio ime – jednostavno, a savršeno.

Foto: Sephora PROMO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Chanel N°5” je jedinstven jer predstavlja prvi parfem sa sintetičkom komponentom, aldehidi koja donosi svežinu. Pored nje u gornjim notama su i bergamot, limun, neroli, ylang-ylang. U cvetnom srcu našli su se jasmin, ruža, đurđevak i iris, dok baza sadrži vetiver, sandalovinu, vanilu, amber i pačuli.
Prepoznatljivu eleganciju u dizajnu kreatorka je prenela i na pakovanje, koje dolazi u bočici klasične, oštre forme. I dok je ona od svog prvog pojavljivanja ostala ista, poklopac je doživeo niz transformacija. 1950. godine prvobitni oblik čepa na kristalnoj flaši dobio je veći nagib i dublju siluetu, veću izražajnost 1970, da bi se 1986. godine vratio na proporcionalni izgled koji asocira na Place Vendome u Parizu.
Ketrin Denev, Suzi Parker, Ali Mekgav, Lauren Hiton, Kerol Bekuet, Estela Voren, Nikol Kidman, Odri Tatou, Žizele Bundšen samo su neke od lepotica koje su imale čast da budu zaštitno lice ovog parfema a po mom mišljenju njegova najbolja ambasadorka je Marilyn Monroe, koja je prilikom jednog intervjua u Japanu rekla da oblači u krevet samo nekoliko kapljica “Chanel N°5”. I to je bilo dovoljno da se milioni žena odluče za izbor parfema!

Opium

Zahvaljujući Yves Saint Laurentu ženska modna scena dobila je “Le smoking“ a beauty svet parfem “Opium”. Retko kom parfemu u istoriji može se pripisati ovakav spoj čarolije, misterije, magije i egzotike. Već svojim pojavljivanjem 1977. godine izazvao je neverovatnu potražnju za koju su pored odličnog kvaliteta zaslužni kontraverzni naziv i provokativna reklamna kampanja. Naime, zbog konatacija u imenu i špekulisanja da je Laurent sklon opijatima osnovan je komitet “American Coalition Against Opium and Drug Abuse” koji je tražio da parfem ponese drugo ime, dok je izazovna reklama sa slikom golog modela čije telo miluju latice cveća izazvala medijsku osudu.

I pored negativnog publiciteta senzualan, sladostrasan i provokativan miris opio je žene širom sveta koje su i danas verne ovoj raskošnoj kompoziciji. Inspirisan Orijentom kreator je, uz pomoć Jean Amic i Jean-Louis Sieuzac, uspeo da skrivene ženske emocije i neobjašnjive strasti prikaže kroz savršenu začinsku harmoniju – korijandera, bibera i indijskog lovora koji prelaze u cvetno srce od karanfila, ruže i đurđevka, dok bazu čine sandalovo drvo, mošus, kokos, amber, vanila i kedar. U skladu sa temom mirisa, Pierre Dinand je kreirao bočicu inspirisanu tzv. Inrō, malom japanskom kutijom za parfeme, biljke i medikamente koju su nosili ispod kimona. 2009. godine ovaj model su redizajnirali Fabien Baron i Stefano Pilati te “Opium” sada dolazi u bočici sa prskalicom integrisanom u sam zatvarač.

Foto: Sephora PROMO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Shalimar

Stotinak godina pre Coco Chanel Pierre-François Pascal Guerlain je bio zadužen za mirise tadašnje carske porodice. Zato mogu slobodno reći da je Guerlain jedna od najstarijih kozmetičkih kuća na svetu. Tradiciju je nastavio Aimé i 1889. godine kreirao parfem pod nazivom “Jicky”. Iako je on autor prvog “modernog” mirisa, Jacques Guerlain je najzaslužniji za razvoj brenda podarivši svetu najpoznatiji parfem kuće “Shalimar”. Miris je nastao 1925. godine a inspirisan je ljubavnom pričom šaha Shah Jahan i njegove žene Mumtaz Mahal. Prema legendi tada dvadesetogodišnji budući šah slučajno je sreo svoju voljenu na pijaci gde su njeni imali dućan.

Opčinjen njenom lepotom izabrao je za ženu kada je postao imperator. O njegovoj velikoj ljubavi svedoči i Taj Mahal koji je ožalošćeni šah podigao nakon njene smrti. U čast velike ljubavi parfem je dobio ime “Shalimar”, tj. “vrtovi ljubavi” koji su Mumtaz Mahal bili omiljeni. Prvi evropski orijentalni parfem izdvaja se senzualnim mirisom u kojem se sudaraju naglašene suprotnosti – lagane note bergamota i limuna, ruže i jasmina sa teškim esencijama pačulija, vetivera i vanile.

Za skoro vek postojanja ovaj parfem je doživeo brojne verzije ali i danas original je najomiljeniji te ga često možemo osetiti u prolazu na Parižankama, čime je opravdao epitet francuskog klasika.

Foto: Sephora PROMO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Još tekstova pročitajte na Štikla & Patika

Foto credit: Pexels, Sephora PROMO

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s